Island vibes op Koh Lanta.

Hopla, we hebben ons eerste eiland bereikt: Koh Lanta. Vanaf Ao Nang hadden we de optie om met de ferry te gaan of met een minibusje. De route zou ongeveer even lang duren maar de ferry was om te beginnen al een stuk duurder en het busje zou ons bij ons hostel afzetten dus dan was de keuze snel gemaakt. 🙂 Na een ritje van een dikke 2 uur, plus kort tochtje met de overzetboot, konden we inchecken in onze verblijfplaats voor de komende 4 nachten. En wat een voltreffer hebben we hier! Een bungalow letterlijk op het strand met een zacht bed, prima douche en een uitzicht om U tegen te zeggen. Zo goed zelfs dat we na 1 nacht beslist hebben om nog 2 nachten bij te boeken. Onthou de naam: Baan Rim Lay. Hier een foto’tje van ons uitzicht wanneer we op onze ligbedjes liggen op ’t terras… 🙂

De keuze om naar Koh Lanta te gaan was eigenlijk vrij snel gemaakt. De eilanden in het oosten van Thailand (Koh Phangan etc) genieten nog van regenweer en we hadden ook niet meteen zin om naar een overtoeristische plek zoals Phi Phi te gaan. Koh Lanta is wat dat betreft perfect! Op het eiland hangt een chille, relaxte vibe en je voelt je er meteen thuis. Stiekem zijn we al een beetje verliefd op het eiland! 😉 Een tip die we nog kunnen meegeven, huur een scooter! Er is eigenlijk maar 1 grote weg van noord naar zuid en het eiland is niet zo groot dus super om op verkenning te gaan met je eigen brommertje.
Zo hebben we reeds een leuk viewpoint restaurantje ontdekt met een top uitzicht over het oosten van Koh Lanta. Dit is de niet toeristische zijde van het eiland.
IMG_2174 2

Ook zijn we enkele toffe strandjes en baaitjes (met aapjes :-)) tegengekomen op weg naar het zuiden. In het zuiden vind je het Koh Lanta National Park. Dit kan je, mits een kleine toegangsfee, ook bezoeken.

Tussendoor zijn we ook al een paar keer langs geweest bij Lanta Animal Welfare, een non profit organisatie die instaat voor het welzijn van de honden en katten op het eiland. Meer info hierover kan je lezen in onze aparte blogpost. We kunnen alleen maar toejuichen wat ze hier proberen te realiseren! En moesten we geen sjarels hebben rondlopen thuis denk ik dat we zeker een hondje zouden adopteren. Ze zijn allemaal ook zo lief en schattig!

Nog een aanrader als je op Koh Lanta bent, is het boeken van een snorkeltour. Je hebt hierin de keuze uit enkele mogelijkheden, de meest bekende zijn 4 islands en Koh Rok. Wij hebben gekozen voor Koh Rok aangezien we na Koh Lanta al 2 dagen gaan verblijven op Koh Ngai (en dit hoort bij de 4 islands).
’s Morgens om 8u30 stonden we paraat op het strand waar de boot ons kwam ophalen. Na een korte uitleg en een tocht van een klein uurtje kwamen we aan op Koh Rok. Wat een plaatje! Witte stranden, palmbomen die voor de nodige schaduw zorgen en een kristalheldere zee. Wij konden alvast niet wachten om in het water te springen! Een eerste stop duurde een 40 tal minuutjes en wij hebben onze ogen uitgekeken! Prachtig koraal, kleurrijke vissen en Nemo mocht uiteraard ook niet ontbreken. 🙂 De foto’s stellen nog niet half zoveel voor als “the real thing”. De lunch werd voorzien op het strand, waar zelfs een nieuwsgierige varaan kwam kijken. Zo mooi dat het er was, helaas konden we er maar een uurtje van genieten. Onze boot stond namelijk op ons te wachten. We gingen weer een stukje varen, om een beetje verder opnieuw een half uurtje te snorkelen! De onderwaterwereld is zo prachtig, op deze plaats hebben we zelfs een zeeslang gezien…

’s Avonds wandelen we over “ons” strand op zoek naar een leuk beachbarretje (aanrader: Roundhouse). Terwijl we avondeten kunnen we naar de zonsondergang kijken… Ja, Koh Lanta heeft ons hart gestolen. Het ultieme vakantiegevoel!