Eat, beach, sleep & repeat!

Vanaf Koh Lanta zijn we gestart met onze mini islandhopping tour.. We hebben gekozen om 2 eilanden te doen alvorens we naar Langkawi zouden reizen. Onze eerste stop is Koh Ngai, een klein eilandje op een uurtje varen van Koh Lanta. Een habbekrats groot met maar enkele hotels, ideaal dus om 2 dagen “weg van alles” te zijn. Helaas liggen de prijzen hier ook hoger net omwille van de minimale verblijfsmogelijkheden. Niet ideaal dus voor de budgetvriendelijke reiziger zoals ons, maar we zijn er toch in geslaagd om een goedkope kamer te vinden. :-)
 Veel stelde dit niet voor, om niet te zeggen dat het qua comfort het minste was van alle hotels tot nu toe. Lees: een oud hard bed met een ventilator die je er bijna uitblaast en een ministraaltje ijskoud water als douche. Anyway, de locatie maakt dan weer alles goed en we zijn toch meer buiten dan binnen. Het hotel is gelegen vlak aan het strand met een rif om heerlijk te snorkelen vlak voor de deur, meer moest het voor ons niet zijn om even lekker te niksen en in zee te dobberen tussen de visjes. En oh ja, het restaurant was voortreffelijk. Lekkere pad see ew, fried chicken with cashewnuts en noem maar op…

Na 2 dagen was het tijd om terug de boot op te springen. Laatste stop in Thailand zou Koh Lipe worden, het meest zuidelijk gelegen eiland in de Andaman zee. Veel goede dingen van gehoord en gelezen… Helaas ook wel wat mindere, zoals de vele straatdieren die er zouden leven. Tijd voor ons om het dus zelf te gaan ontdekken. Na een lange rit van 3u in de speedboot kwamen we aan. De zee was hier nog mooier en helderder als we ze tot nu toe al hadden gezien! Dat belooft! Na het betalen van de verplichte 200baht entry fee klommen we op een tuk tuk richting ons hotel, Lipe Beach Resort. Een eenvoudige houten bungalow op enkele meters van het witte strand, perfect dus! Onze eerste indruk van Koh Lipe was al positief, om nog maar te zwijgen van de leuke Walking Street met de vele barretjes, restaurantjes en super leuke shops vermengd met de vele duikshops. Ook vind je hier de tofste juweeltjes en kleedjes! Hier kan je rustig enkele avondjes doorbrengen. 🙂 Een aanrader op de Walking street is “madame yoohoo”, een vriendelijke (stevige) madam die je de lekkerste gerechtjes op tafel tovert voor de magerste prijsjes!

Een must do op Koh Lipe is, hoe kan het ook anders, de onderwaterwereld ontdekken. Overal kan je snorkelgear huren en je kan zo vanaf het strand het rif op. Zo zwommen we vanaf het strand naar een nabij gelegen eilandje en zagen we onderweg de leukste vissen passeren. Het fijne hieraan is ook dat het nergens dieper was dan 2 meter en het water is erg helder dus je ziet alles super goed! Eens op het eilandje hadden we een strandje voor ons alleen…

Een andere aanrader is een snorkeltour boeken bij één van de vele operators op het eiland, een tip: boek de Snorkel & Sunset tour bij Paradise tours. Je vind hun “kantoortje” tegenover de 7/11 op de Walking street in een bamboo tattoo shop. Je vertrekt bij deze tour om 13u en doet 3 snorkelstops bij nabij gelegen eilandjes alvorens je een Sunset BBQ krijgt voorgeschoteld. Hoogtepunt in deze tour is het snorkelen in fluorescerend plankton na zonsondergang! Een onvergetelijke ervaring! Helaas was het niet zo zichtbaar op onze gopro camera…

Eigenlijk waren we initieel maar van plan om 2 nachten op Koh Lipe te blijven maar omdat het hier zo leuk is hebben we besloten om nog wat langer te blijven, helaas voor ons was Lipe Beach Resort volboekt dus zijn we op zoek gegaan naar een alternatief. Na even zoeken zijn we bij Castaway Resort uitgekomen, opnieuw een voltreffer! Vlak aan zee, houten bungalows met alle comfort, chill sfeertje en lekker eten. Wat moet een mens nog meer hebben? 🙂

Dit weekend zit Thailand er alweer op, en reizen we verder naar Langkawi, Maleisië. Time flies when you’re having fun! 🙂

Vele zonnige groetjes van ons…

3 Comments

1. Kim en Jef ,
    Jef op 18/12 vier je kim haar 32ste verjaardag maar op het mooie strand,
    en verwen ze maar met eengrote taart van zand.
    Kim een gelukkige verjaardag van ons alle twee
    en snorkel maar veel in die heldere zee.